Navigation: FAQ

fjordland

FAQ

RESERVATION & BETALING

Når du har modtaget en mail der bekræfter din reservation, skal 1. rate på betales indenfor senest 4 dage, således er reservation gældende og bindende. Restbeløb betales senest 6 uger inden afrejse. 1. rate og reservation bortfalder i tilfælde af overskridelse af betalingsfrist.
1.rate tilbagebetales ikke ved afbestilling af rejse ved mindre end 6 uger til afgang. Ved ugeleje udgør 1.rate kr.4000,- ved leje i halv uge, udgør 1.rate kr. 2000,-

afbestilling

Ved afbestilling af rejse efter restbeløb er indbetalt og indtil 15 dage inden afrejse tilbagebetales 50% af restbeløb.
Ved afbestilling af rejse 15 dage eller mindre inden afrejse tilbagebetales intet.

Afbestillingsbeskyttelse

Ved bestilling af opholdet anbefaler vi, at I tegner en afbestillingsbeskyttelse. Afbestillingsbeskyttelsen bevirker, at lejebeløbet tilbagebetales ved afbestilling eller afbrydelse af opholdet på grund af akut sygdom, ulykkestilfælde eller dødsfald, som rammer lejer, ægtefælle, børn, forældre eller søskende.

Afbestillingsbeskyttelsen koster 5% af lejebeløbet og skal bestilles samtidig med opholdet. Begrundelsen for annulleringen/afbrydelsen af opholdet skal dokumenteres af læge, og lægeerklæring skal være FJORDLAND i hænde senest 7 dage efter afbestilling/afbrydelse af opholdet. Når der er betalt afbestillingsbeskyttelse, og opholdet afbrydes, betales det resterende beløb forholdsmæssigt tilbage.

FORSIKRINGER/SELVRISIKO/SKADER

Bådene er ansvarsskadeforsikrede, ansvar/kasko dog med selvrisiko. Lejer betaler depositum kr.5000,- senest på afrejsedagen, beløbet dækker selvrisiko og tilbagebetales senest 2 hverdage efter aflevering. Lejeren hæfter for selvrisikoen ved mangler på båden, udstyr eller ved skade på egen eller anden båd opstået i lejeperioden.

Vi gør opmærksom på at FJORDLAND ikke accepterer sejlads uden for fjordene, slæbeassistance og sejlads i mørke. Under sejladsen er lejer altid velkommen til at kontakte FJORDLAND for eventuel assistance og hjælp. Ved fejl, mangler, skader skal FJORDLAND altid kontaktes, kun ifølge aftale med FJORDLAND må disse udbedres af lejer. Efterfølgende reklamation vil ikke blive accepteret hvis FJORDLAND ikke er informeret. Selvrisikoen bliver brugt, hvis fjordbåden tilbageleveres med mangler og skader, eller hvis der sker uheld som involverer en tredje part.

RENGØRING

Bådene afleveres rengjorte, hvilket indebærer: oprydning, at alt affald er fjernet, båden er vasket udvendig og gulve vasket indedøre, toilet er rengjort, service er vasket op og sat på plads. Har du ikke lyst at bruge din ferie på rengøring, kan du betale kr. 500,- så kan du nøjes med at rydde op og vaske op.

BRÆNDSTOF

Vi sørger for at dieseltanken på båden er fyldt ved afrejse, en tankfuld med 85 liter er normal nok til en uges forbrug, du afregnes for forbrug ved aflevering af båden, beløbet modregnes selvrisikoen hvis denne ikke er brugt, ellers betales der kontant eller med kreditkort på stedet.

GRILL & HUSDYR

Det kan være hyggeligt at grille sin mad på den udendørs terrasse eller gå i land og spise på strandbredden, men p.g.a. brandfare ønsker vi ikke at vores gæster anvender kulgrill, man kan i stedet medbringe eller leje en gasgrill af FJORDLAND, pris for leje er blot 150 kr. og inkluder 1 stk. gasdåse, du skal blot informere om dette senest dagen før afrejse. FJORDLAND accepterer ikke husdyr ombord, ved overtrædelse af dette tilbageholdes selvrisikoen.

CHECK IND /CHECK UD

Lørdage i tidsrummet kl. 13-16 vil der være check ind, du vil senest en uge før afrejse modtage besked med det præcise tidspunkt. Allerførst skal relevante papirer og eventuelle tillæg være udfyldt og betalt, dernæst vil I modtage grundig instruktion i hvordan alle faciliteter ombord virker og naturligvis en meget grundig instruktion i manøvrering af båden, brug af sikkerhedsudstyr og læring af gængse søvejsregler. Ingen vil blive sendt af sted uden at være helt tryg og sikker i ovennævnte. Skulle I af uforudsigelige årsager være forsinket til check ind bedes I kontakte FJORDLAND på tlf.: 22 42 60 68 så hurtigt det er jer muligt.

Båden returneres i rengjort stand den aftalte lørdag senest kl. 10.00, herefter gennemgås båden af FJORDLAND og der afregnes og modregnes brændstof og selvrisiko m.m. For sen aflevering afregnes et gebyr på kr. 500,- der betales på stedet.

HVAD SKAL MAN MEDBRINGE

Bådene er indrettet med køkkenudstyr, service, viskestykker, karklude, dyner og puder.
Du skal selv medbringe linned, lagen, håndklæder, proviant og andre personlige sager.
Vi anbefaler alle at medbringe solcreme med høj beskyttelsesfaktor, solbriller og myggebalsom.
Bemærk at det kan være en fordel at pakke i bløde tasker/poser, da hårde kufferter kan være besværlige at opbevare i båden.

PARKERING/TRANSPORT AF BIL

Gratis parkering er tilladt både i Roskilde og Holbæk. Ønsker I transport af personbil fra startsted til slutsted kan dette arrangeres, blanket udfyldes og underskrives inden afrejse. Pris for denne service koster kr. 300,- beløbet indbetales senest dagen før afrejse.

INSTRUKTON & INFORMATION FØR REJSEN

Alle vore gæster vil i god til inden afrejse modtage rejsedokumenter samt læsning om vejledning og gode råd til turen.

GEBYR

FJORDLAND forbeholder sig ret til at opkræve gebyr kr. 200,- ved følgende forhold:

– For sen ankomst til check ind uden forudgående information til FJORDLAND.

– Ved ændring af lejemål.

– Ved mangelfuld rengøring ved aflevering.

FORBEHOLD

FJORDLAND må tage forbehold for eventuelle ændringer i bådferien som ligger uden for vor indflydelse – f.eks. særlige vejrforhold, katastrofer samt force majeure. FJORDLAND kan ikke kræves erstatning i disse forhold.